Novo kružno raskrižje na Drenovi

U skladu sa Planom redovnog održavanja i prioriteta mjesnih odbora za 2017. godinu izvedeno je uređenje kružnog raskrižja ulica Bok, Ivo Lole Ribara i Kučićkog puta na Drenovi.

            Cilj izgradnje kružnog raskrižja bio je povećanje protočnosti prometovanja u zoni raskrižja te izjednačavanje prava prednosti za sve sudionike u prometu na siguran način.

Na cijelom području Mjesnog odbora Drenova definirana su na prometnoj mreži dva glavna prometna pravca kretanja vozila kroz područje, koji su ujedno i glavne sabirne prometnice naselja. Prvi koridor kretanja vozila definiran je ulicama Ivo Lole Ribara, Bezimene, Goranske i Braće Hlača, do raskrižja sa Ulicom Drenovski put, a drugi je koridor definiran Ulicom Drenovski put. Ostale prometnice unutar područja Mjesnog odbora čine mrežu prometnica koje vode promet iz dijelova naselja do glavnih sabirnih prometnica. Potrebno je istaknuti da je raskrižje okruženo pretežito sadržajima mješovite gospodarske i stambene namjene, izuzev na sjeverozapadnom dijelu šireg područja raskrižja koje nije izgrađeno.

U sklopu izrađene Analize prometno tehničkih uvjeta za izgradnju kružnog raskrižja (rotora) na križanju ulice I.L. Ribara – Bok – Kučićki put (broj projekta 02-64/16, iz kolovoza 2016.), izvršena je analiza podataka o prometnim nezgodama u zoni razmatranog raskrižja u periodu od 01.01.2010. do 01.01.2016. godine. Temeljem podataka o izvršenim izvidima pripadnika Prometne policije utvrđeno je da se u navedenom periodu dogodilo ukupno 3 prometne nezgode. Od tri prometne nezgode jedna je za posljedicu imala poginulu osobu, dok su ostale dvije prometne nezgode za posljedicu imale samo materijalnu štetu.

Analizom prometno tehničkih uvjeta za izgradnju rotora na križanju ulice I.L. Ribara – Bok – Kučićki put razmatrana je mogućnost implementacije kružnog raskrižja primjenom kriterija koji trebaju biti ispunjeni za utvrđivanje mogućnosti i opravdanosti izgradnje i uređenja kružnog raskrižja. Osnovni uvjet za primjenu kružnog raskrižja bio je da se ne mijenja građevinski tlocrt raskrižja, odnosno da se formiranje kružnog toka izvrši unutar postojećih prostornih ograničenja (rubnjaka, nogostupa), što je i ostvareno. Sukladno podjeli kružnih raskrižja primjenom uvjeta veličine, razmatrano raskrižje spada u kategoriju malog urbanog jednotračnog kružnog raskrižja.

Projektom je definiran vanjski polumjer kružnog raskrižja koji iznosi cca 13,9 metara (1388 cm), zbog čega, sukladno podjeli kružnih raskrižja primjenom uvjeta veličine, razmatrano raskrižje spada u kategoriju malog urbanog jednotračnog kružnog raskrižja.

Izgradnja kružnog raskrižja rezultirala je smanjenjem brzine prometovanja vozila duž Ulice Ivo Lole Ribara te time poboljšanje sigurnosnih uvjeta uključivanja u promet vozila iz ulice Kučićki put, odnosno ulice Bok. Ovim rješenjem eliminirano je i nelegalno lijevo skretanje vozila iz ulice Ive Lole Ribara u smjeru benzinske pumpe. 

                Izgradnju kružnog raskrižja izvela je tvrtka Guste zidine, a ukupna vrijednost ove investicije iznosila je 390.000,00 kn sa PDV-om. 

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Za nastavak korištenja web stranice kliknite na "Slažem se". Postavke kolačića mogu se konfigurirati u vašem web pregledniku, a više informacija potražite ovdje. Slažem se